Corvetas da classe João Coutinho oferecidas às Filipinas

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Charlie Jaguar

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Corvetas da classe João Coutinho oferecidas às Filipinas
« em: Dezembro 22, 2016, 03:27:44 pm »
De acordo com sites filipinos ligado à Defesa, as corvetas da classe João Coutinho foram oferecidas às Filipinas e outros países, podendo este país do Sueste Asiático adquirir até 3 unidades.

http://wardefencenews.blogspot.pt/2016/12/portuguese-navy-warships-offered-to.html
http://retiredanalyst.blogspot.pt/2016/12/portuguese-navy-warships-offered-to.html
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mafets

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Re: Corvetas da classe João Coutinho oferecidas às Filipinas
« Responder #1 em: Dezembro 22, 2016, 03:37:35 pm »
Não sabia que os tipos da Ocean Revival já tinham chegado às Filipinas. Mas deve dar um bom local de mergulho...  ;D ;)
Citar
O Projecto Ocean Revival nasce com o objectivo de promover o turismo subaquático na região criando para os mergulhadores um destino excepcional. Pela primeira vez, foram afundados num mesmo local um conjunto de navios ligados por uma história comum.

http://www.oceanrevival.org/pt/projecto.html


Saudações
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http://mimilitary.blogspot.pt/
 
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Re: Corvetas da classe João Coutinho oferecidas às Filipinas
« Responder #2 em: Dezembro 22, 2016, 07:20:57 pm »
É para baralhar os chineses em caso de guerra. ;)

Como os Americanos fizeram na 2ª guerra mundial com os blindados.
 

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P44

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Re: Corvetas da classe João Coutinho oferecidas às Filipinas
« Responder #3 em: Dezembro 22, 2016, 07:36:16 pm »
Já há uns tempos se tinha falado aqui por alto dessa hipótese...
« Última modificação: Dezembro 22, 2016, 07:39:08 pm por P44 »
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Re: Corvetas da classe João Coutinho oferecidas às Filipinas
« Responder #4 em: Dezembro 22, 2016, 10:46:43 pm »
Em Notícias (Armadas/Sistemas de Armas)  já tinha sido mencionado em 10 Dezembro por "Get It"e em 21 Dezembro por NVF

A fonte original aonde terão ido buscar a notícia indicada nos links
https://www.facebook.com/Maxdefense/ post de 20/12 às 21.35

Tendo em conta que a ultima grande unidade adquirida pelos filipinos foi  um cutter da guarda costeira da classe Hamilton construída em 1967 e que já tinham duas da mesma classe com idades semelhantes, as corvetas vão-se sentir em muito boa companhia.

Os cutters são estes
https://en.wikipedia.org/wiki/Hamilton-class_cutter a que os filipinos chamaram fragatas da classe Gregorio Del Pilar e que rearmaram https://en.wikipedia.org/wiki/Gregorio_del_Pilar-class_frigate


 

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Re: Corvetas da classe João Coutinho oferecidas às Filipinas
« Responder #5 em: Dezembro 23, 2016, 12:35:47 pm »
Os tipos ainda usam um porradao de navios da WW2, logo umas corvetas seriam um upgrade.

Citar
Plans to decommission Navy World War II vintage ships now afoot
December 9, 2016

As more modern naval platforms are procured and commissioned, Department of National Defense (DND) Secretary Delfin Lorenzana said plans are afoot to decommission World War II vintage ships still in service in the Philippine Navy.

He made this statement during Friday’s welcoming ceremonies for BRP Andres Bonifacio (FF-17), the country’s third Hamilton-class cutter.

Deactivation of these senior vessels will allow the Navy sufficient personnel to man ships coming from the pipeline and thus ensure a more capable and credible naval force.

World War II ships in PN service include the BRP Rajah Humabon, BRP Rizal, BRP Malvar, BRP Quezon and the BRP Laguna among others.
http://www.update.ph/2016/12/plans-to-decommission-navy-world-war-ii-vintage-ships-now-afoot/12014




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Re: Corvetas da classe João Coutinho oferecidas às Filipinas
« Responder #6 em: Dezembro 23, 2016, 12:39:31 pm »
Citar
The projected cost is in my docs, but I wont post it for now. All i can say is its cheap, and tech transfer for ship upgrade and repair will be provided by the Portuguese too

https://www.facebook.com/Maxdefense/posts/478682828969046
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Re: Corvetas da classe João Coutinho oferecidas às Filipinas
« Responder #7 em: Dezembro 23, 2016, 02:11:49 pm »
Antes uns navios da guerra fria que uns da 2ªGM... Parece que a marinha filipina tem o objetivo de até 2020 arranjar alguma coisa mais recente mas em segunda mão para que depois dessa data tentar adquirir algo novo e definitivo.
Podem sempre converter esses navios para museu. Não sei se ainda existem mais exemplares bem conservados como estes no mundo.

Mas não são as Filipinas que têm aquele presidente chanfrado que quer ser como o Hitler e é muito amigo dos chineses?
http://www.forumdefesa.com/forum/index.php?topic=12545.0

Podia sempre pedir umas fragatas  Jiangwei ou Jianghu para o Natal.  ;D


Admiro a marinha filipina por conseguir manter estes navios operacionais até agora e a nossa marinha por manter estas corvetas de quase 50 anos ao ponto de alguém ainda as querer comprar.
 :G-beer2:
https://www.youtube.com/user/HSMW/videos

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Charlie Jaguar

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Re: Corvetas da classe João Coutinho oferecidas às Filipinas
« Responder #8 em: Dezembro 23, 2016, 04:18:55 pm »
Admiro a marinha filipina por conseguir manter estes navios operacionais até agora e a nossa marinha por manter estas corvetas de quase 50 anos ao ponto de alguém ainda as querer comprar.
 :G-beer2:

Por acaso admiro mais a Marinha Paraguaia que possui no seu inventário navios de guerra centenários e outros que, ao que tudo indica, também lá chegarão.  ;D



 
 Este também tem levado umas modernizações.
 O navio C1 Paraguay foi lançado à água pela 1ª vez em 1931. Quando completou 25 anos de serviço em 1956, a armada do Paraguai anunciou a sua modernização a iniciar-se em 1966 para ficar operacional até ao ano 2000. Agora estamos em 2016 e já está planeada uma outra modernização nos "datalinques" para ficar operacional até 2031.
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Re: Corvetas da classe João Coutinho oferecidas às Filipinas
« Responder #9 em: Dezembro 24, 2016, 03:46:09 pm »
Coincidencia???
Citar
Panzercho blogs (one of South Korea's leading defense blog page) reported yesterday the impending retirement of Pohang-class ships ROKS Chungju (PCC-762) and ROKS Jinju (PCC-763), both which are Flight III ships and are probably in better condition than the earlier offered ROKS Mokpo (PCC-759), whose offer to transfer was said to have been rejected by the Philippine Navy due to poor overall condition of the ship. MaxDefense believes that it would be best for the Philippine Navy to check these ships again in light of their plans to acquire stop-gap measures to fill-in the planned retirement of World War 2 assets in the fleet. There are still 9 World War 2 ships, and so far only 3 ships are being eyed on the Portuguese offer, which is still not enough. The Chunju and Jinju could be welcome additions to the fleet if found to be in better condition than the Mokpo.

MaxDefense will probably only hear more about this development in early 2017 due to the holiday season. Thanks to the good timing of Raider1011 and Steel Bamboo, both very good contributors to MaxDefense, for the heads-up on Panzercho's blog, and credits for the retirement news to Panzercho.egloos.com


https://www.facebook.com/Maxdefense/posts/479840045519991
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Re: Corvetas da classe João Coutinho oferecidas às Filipinas
« Responder #11 em: Janeiro 04, 2017, 10:19:51 pm »
« Última modificação: Janeiro 06, 2017, 08:56:31 pm por Alvalade »
 
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Re: Corvetas da classe João Coutinho oferecidas às Filipinas
« Responder #13 em: Janeiro 06, 2017, 07:53:33 pm »
"Oferecer" sai barato...  :G-beer2:
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Re: Corvetas da classe João Coutinho oferecidas às Filipinas
« Responder #14 em: Fevereiro 02, 2017, 04:49:38 pm »
Citar
1. Joao Coutinho-class and Baptista de Andrade-class patrol corvettes from Portugal

Discussed on MaxDefense as early as December of last year, we reported that the Portuguese government has offered to sell some of their Joao Coutinho-class and Baptista de Andrade-class patrol corvettes to the Philippine Navy.

Both classes are retired, or being progressively retired from the Portuguese Navy, and will be available for transfer to any interested buyer very soon. In the Philippine context, both ship classes were inspected by officers from the Philippine Navy to determine their actual condition, and their viability for transfer. There are currently 3 Baptista de Andrade-class ships and at least 4 Joao Coutinho-class ships that are available according to MaxDefense sources. Both ship classes are not in service with the Portuguese Navy anymore, being retired a few years ago and are maintained in port while waiting for a buyer.
Based on the reports from the Joint Visual Inspection team that were sent to Portugal, the Baptista de Andrade-class are in less favourable condition than the older Joao Coutinho-class ships, and the recommendation is to forego the Baptista de Andrade-class in favour of the Joao Coutinho-class.

The ships will need refurbishing and some repair work before the actual transfer to the Philippine Navy, should it proceed with the acquisition. Among those that will require overhaul and repair works include the hull, the diesel engines, several mechanical system, and the guns and weapons mount itself.

Other works need to be done including installing a new generator and power management systems, navigation radar system, and several other electrical and electronic systems that are already beyond their lifespans or are obsolete.

The offer made by the Portuguese government for the ships are reasonable enough, since it will also include the education and training of Philippine Navy crewmembers and maintenance teams, spare parts and logistics support, and billeting in Portugal. MaxDefense won't mention the amount, but we can guarantee that it is affordable for the Philippine Navy.
The Joao Coutinho-class have been in service with the Portuguese Navy since 1970, only a few years younger than the Hamilton-class cutters acquired from the US. They were designed in Portugal and built in Spain and Germany.

They are armed with mostly similar weapons systems as the Philippine Navy's World War 2 assets, including Mk. 33 twin 76mm guns, and Bofors L70 40mm twin AA guns.  The Philippine Navy has no problem operating and maintaining these weapons systems due to being familiar with them. The ships currently do not have any anti-submarine warfare system which were removed due to obsolescence and were not replaced.

The ships are powered by OEW Pielstick diesel engines, which is not new to the Philippine Navy either. The ships also do not possess advanced electronic machinery control systems, and any other advanced electronic systems that control much of the ship's operation. This means that there is nothing new for the Philippine Navy to learn much from.

The presence of a helicopter deck is also an added plus, which will allow the ship to limitedly operate PN aviation assets like the AW-109 Power naval helicopters that can increase the ship's capability.

In short, these ships are primarily newer replacements for the older World War 2-era ships, and are good force additions to a depleted fleet, and short-term replacements while new ships are being prepared for delivery to the Philippine Navy.

Based on the reports made by the PN JVI team, the ship hulls are being offered for free by the Portuguese government, and any other refurbishing, repair and rehabilitation work will be done in Portugal. The ships are found to still be good for use for at least 15 years, which complies to the procurement laws of the government which applies to military assets too.
http://maxdefense.blogspot.pt/
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